lördag 10 oktober 2009

Äntligen..

Efter 2 månaders tystnad kanske det är dags med ett litet inlägg här om det är någon som orkar läsa.. :-) Vad har då hänt sen sist.. Sommaren har gått över i höst och hundarna och jag har börjat på kurs, träningsgrupp i lydnad för dem båda och jaktkurs m Guinness. Från början hade jag som målsättning att Chili och jag skulle starta lydnadstvåan i höst men det kommer vi inte att göra. Vi har kul när vi tränar och han är duktig men jag har ingen riktig motivation att träna för att få den där tian, det är flera moment som isf skulle behöva tränas om från grunden och en del annat som inte fungerar. Jag tror inte att Chili blir ledsen om han inte får tävla, bara han
får träna.. :-)

Med Guinness är målet att starta i ettan till våren. Vi tränar jakten parallellt med lydnaden men jakten är viktigast och roligast. Han har visat sig ha alla de egenskaper jag vill ha hos min jaktlabbe :-) Tyst, lugn, lyhörd men ändå självständig och med ett stort sug att jobba för mig. Vi går som vanligt kurs för Daniel Nilsson och har börjat med lite svårare markeringar, linjetag, dirigering och något litet sök. Hemma är han världens kelgris och ska helst ligga i knät och pussas på matte eller husse.

För två veckor sedan var jag uppe i Småland och träffade fyra av Chilis "valpar" från kullen med Älsa på Tollartrollets kennel. De fyller två år i januari. De gjorde MH och det var skoj att se. Syskonen är livliga med mkt motor och det syntes också på MH-resultaten med mycket och snabb lek och rejäla reaktioner.

För övrigt har vi bokat ett hus som ska stå inflyttningsklart nästa höst i Dalby, mycket fin natur, perfekt för hundarna! Vi sålde precis vår lägenhet och ska bo i hyreslägenhet här i Malmö tills det är dags för flytt till huset. Sen är även bröllopsplanering i full gång, vi gifter oss 10 maj 2010 så det börjar ju så smått närma sig och det är ju lite man ska göra, hitta sin drömklänning, skicka inbjudningskort, smaka av tårtor o.s.v. :-)
Äger fortfarande ingen kamera så det är tyvärr skralt med bilder här.. Här är två tagna med mobilen.
Guinness hade lite tråkigt en eftermiddag..Blåklinten blommar visst i oktober.

1 kommentar:

  1. Härligt med lite liv i bloggen igen! Ska bli mysigt att träffa vovvarna på söndag, var längesedan nu! Kollade förresten efter lediga torsdagar i kalendern och den första jag hittade var 19 nov... då passar jag dem gärna :-)

    Kram kram

    SvaraRadera